20 Lessons I’ve Learned in 2020


2020. Ein Jahr geprägt von dem C-Wort, das in Konversationen nicht mehr genannt werden darf, Zukunftsängsten, Veränderungen, endlosen Home-Office-Stunden und ganz viel Selbstreflektion. Um die letzten zwölf Monate Revue passieren zu lassen, wollte ich nicht meine einzelnen Erlebnisse und Momente aufzählen, sondern eher meine Erkenntnisse aus diesem Jahr sammeln. Vielleicht kann sich der ein oder andere in meinen Worten wiederfinden und ein wenig Hoffnung für 2021 schöpfen. 


1. Everything can change in a second

2. There are so many ways to connect, no matter the distance

3. You don't have to have it all figured out right now

4. Hair shouldn't affect your mental health (so stop obsessing over it)

5. Doing nothing sometimes is okay too

6. Going outside for a walk does wonders for your productivity and mind

7. Supporting locals can have a huge impact and is so important

8. We should all practice more solidarity daily

9. Even if you don't see your dearest people every day, they will always be there for you

10. Doing exercise with the right mindset and energy brings balance to your life

11. There's a limit to everything

12. Trying new things that seem scary at first, can surprise you in the end

13. Don't wait for the perfect timing, just do it right now!

14. Whatever other people say, you matter the most

15. Spontaneity opens space for unexpected happiness

16. Don't put your passion behind reality

17. There is always light behind the dark times

18. Hardships make you stronger

19. Traveling and visiting different countries is a huge privilege

20. You will get through this



See you in 2021

2 Kommentare

  1. Wie schöön <3 Vor allem Lektion 5 und 10 kann ich zustimmen. Sport ist einfach sehr wichtig - genauso wichtig wie kleine Auszeiten. Sowas kann man schnell mal vergessen, wenn es stressig wird :)
    Ganz liebe Grüße
    Lara

    www.verylara.com

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Oh ja, es macht einfach so einen Unterschied, mit welchem Bewusstsein man an bestimmte Dinge rangeht. Das muss ich mir definitiv ins Gedächtnis rufen :)

      Löschen

Contact Form (Do not remove it)

back to top